Zde můžete vkládat své dotazy související s činností Městské části Praha 19 a Úřadu Městské části Praha 19.

Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 19 nebo voleným zástupcem samosprávy.
Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům - toto není diskusní server.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

Abychom mohli řádně vyřídit Váš podnět, zanechávejte na sebe prosím zpětnou vazbu.


                               

 Čas a datum :        12. říjen - 2012- 12:27
 Jméno :               Ivana
Dobrý den, velmi se připojuji k názorům na nepřehlednost v ulici Pod Nouzovem. Nejkritičtější místo je pro mě a zejména děti na začátku ulice Pod nouzovem. Na jedné straně končí chodník v ulici Jilemnická a musí se zabočit do ulice Pod Nouzovem, kde chodníky nejsou a tak jsme nuceni vejít přímo do silnice, kam není vůbec vidět. Navíc auta povolenou rychlost v obytné zoně nedodržují, díky zaparkovaným autům se silnice zužuje a pokaždé jenom trnu, aby zrovna v tu chvíli nejelo u kraje auto, které lze velmi snadno přehlédnout (díky špatné viditelnosti do zatáčky). Myslím, že by MČ neměla čekat, až se stane nějaká nehoda a bude muset situaci řešit. Ideální by bylo zrušit obytnou zonu, udělat chodníky, což by i omezilo nedovolené parkování. Nebo alespoň se pokusit řešit nejkritičtější místa a kupř. na začátku ulice Pod Nouzovem udělat chodník (nebo aspoň nějaký pruh), který by navazoval na chodník v Jilemnické a zajistil by trochu bezpečnější pohyb v této nebezpečné ulici.


KOMENTÁŘ


[ zaslal Pavel Dubský, 10/12/12 13:49 ]

V ulici Pod Nouzovem tak jak je koncipována nelze udělat chodník, bez toho, že by to bylo na úkor silnice, což by nešlo bez toho, že by se ulice stala jen jednosměrnou. Pokud by se toto provedlo, předpokládám, že místo cca 20ti příspěvků ročně o jakémsi nebezpečí by zde bylo 200 příspěvků o nesmyslném objíždění, nemožnosti dostat se domů a nebezpečí sražení dětí auty která parkují na chodníku a jezdí v protisměru...

odpověď


[ zaslal Eliška, 10/12/12 19:00 ]

Pavle, to není jakési nebezpečí, jít po ulici Pod Nouzovem nebo Herlíkovické se dvěma malými dětmi je opravdu o život. Tady se opravdu nedodržuje ani rychlost ani parkování a je třeba s tím něco udělat. Ideálně jak psal pa Hrubčík prostě svědčit proti majitelům vozidel která tady parkují. Pak se nebudou moci vymlouvat na osobu blízkou apod. Sama to velmi ráda udělám.

odpověď


[ zaslal Katka, 10/13/12 14:29 ]

Je fakt zázrak, že se v této nepřehledné ulici ještě nic nestalo. Svědčit proti majitelům překážejících aut mi nepřijde jako vhodné řešení, neznám samozřejmě každého kdo tu bydlí a špatně parkuje. Nedávno jsme šly s dětmi pomalu u kraje a řidič si na nás zatroubil, at uhneme, že potřebuje zaparkovat .-)) A že se pro parkující auta nedá zajet do řadovek taky bezohledné řidiče nezajímá. Proč nefunguje odtah???? Prodražilo by se jim to a příště by si to rozmysleli. A co náměstíčko? Pokud by to šlo, parkovali by zřejmě i na lavičkách a na schodech. Nešlo by tam vyznačit cestu ke garážím a na zbytek dát třěba lavičky, květináče? Nechápu,proč se jako jinde neodtahuje a nebotičkuje. Lístečky a chodit udávat je výsměch.

odpověď


[ zaslal PetrSn, 10/13/12 17:08 ]

Ono by pro začátek stačilo, kdyby obytná zóna byla skutečně obytnou zónou, protože obě stávající komunikace Herlíkovická a Pod Nouzovem nejsou z hlediska tělesa vozovky a vůbec celé oblasti v souladu s normami(resp. TP pro obytné zóny), ze základních porušených podmínek je zde např. stavebně technické řešení vozovky musí být takové aby neumožňovalo jezdit vyšší než povolenou rychlostí, či že technické řešení vozovky nesmí umožnit parkování mimo vyhrazená parkovací místa(zálivy). Přesto i ve Kbelích existují obytné zóny tak jak mají být, a nemusíme chodit daleko např. Olešnická. Ovšem je pravděpodobné, že MČ jen tak prostředky na přestavbu na skutečnou obytnou zónu nenajde(případně odvahu). Změna na klasickou komunikaci pak není v podstatě možná, vzhledem k tomu, že značnou část přilehlých pozemků vlastní mnoho různých vlastníků.

odpověď


[ zaslal Pavel II., 10/15/12 15:19 ]

I já se od začátku rozčiluji ohledně špatného parkování. Nekupovali jsme byty, abychom koukali na plechovky z okna jako v centru. Chyba se prostě stala na začátku, kdy sice byla splněna jakási vyhláška o počtu parkovacích míst na počet bytů, leč vyhláška 20 let stará. A díky naší legislativě (osoba blízká) lidé, kteří místo nemají (nechtějí koupit či již není možné jej koupit), nikdo nic nenadělá. Co se bezpečnosti týče, souhlasím s výše napsaným - nač ještě čekat. Rád bych slyšel nějakou oficiální reakci z radnice, co s tím. Chybu neudělali oni, ale klíč k řešení existuje (botičky, odtahy, další truhlíky či mech. zábrany), nebo i pozitivní - nabídnout další místa (pozemek pod Herlíkovickou pro sportovně relaxační zařízení, které tam stejně nikdo nikdy nepostaví - ale jsme zase u plechovek pod okny)...

odpověď


[ zaslal Pavel;, 10/16/12 07:48 ]

Vyhláška je stará 13 let, nikoliv 20 a problém není v té vyhlášce, ale v tom, že pochopitelně spousta lidí tam bydlí v nájmu a často ani nechtějí si najímat nějaké placené stání a určitě si nebudou cokolvi kupovat, ani kdyby to někdo nabízel.
A ten pozemek jako má nabídnout kdo? Vlastní ho soukromá firma, byl a asi stále je na prodej, pokud kdokoliv chce, může si ho od ní koupit a parkoviště by tam dle mého postavit šlo.
Jde tedy o to, že spousta lidí chce parkovat zadarmo a na ulici, kde se to nesmí a parkovat tam budou, dokud je někdo nezačně odtahovat, protože i jedne odtah znamená, že to parkování zdarma se jim nevyplatí. Pak se začně řešit, kde vlastně mají všechna ta auta parkovat.

odpověď


[ zaslal Pavel II., 10/23/12 18:39 ]

Děkuji Pavlovi za opravu. Ano, s většinou argumentů souhlasím. Ale problém byl v té vyhlášce. Ta říkala, kolik garážových stání musí být na každou bytovou jednotku. Obecně před 13 lety bylo méně aut. Ale chyba byla v tom, že garážová místa povinná dle této vyhlášky se nevešla pod domy a udělali je venku (ty s tyčkou). Aspoň takové jsem slyšel vysvětlení. V důsledku toho je parkovacích míst "bez tyčky" v ulici Pod Nouzovem jako máku. Ve finále to tedy znamená, že ti, kdo si stání nekoupili, aby legálně parkovali, musejí parkovat v okolních ulicích, čímž se problém přesouvá jinam, k velké "radosti" tam bydlících. Pro úplnost dodávám, že v ulici Pod Nouzovem je k prodeji již pouze 5 volných parkovacích míst pod 4 domy. Ano, samozřejmě i mně vadí, že k nám přijede návštěva, nemá kde legálně zaparkovat. To bych přežil, ale nejvíc se bojím toho, že mezi auty vyběhne něčí pes či dokonce dítě a stane se neštěstí. Opravdu mám strach, když jedu kolem zaparkovaných aut, a nemenší když vidím, jakou rychlostí se kolem nich řítí ostatní... Ale bez odtahů a botiček se z místa asi nehneme.

odpověď


[ zaslal Jirka, 11/01/12 22:22 ]

Nezbývá mi než souhlasit s tím, že by se auta parkující na této komunikaci měla odtahovat. Vedlo by to k tomu, že by většina zde parkujících parkovala někde jinde.

odpověď


Vaše jméno*

e-mail*

komentář*
Můžete použít tyto HTML tagy:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Opište prosím čísla, která vidíte...*
 
.