Zde můžete vkládat své dotazy související s činností Městské části Praha 19 a Úřadu Městské části Praha 19.

Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 19 nebo voleným zástupcem samosprávy.
Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům - toto není diskusní server.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

Abychom mohli řádně vyřídit Váš podnět, zanechávejte na sebe prosím zpětnou vazbu.


                               

 Čas a datum :        19. listopad - 2012- 14:24
 Jméno :               Pavel Novák
Byla zverejnena informace, ze na základě demografické studie se v budoucnu cca 25 procent kbelských dětí nedostane do školky a ještě větší problém během pár let nastane u školy. S ohledem na fakt, že radnice zveřejnila své priority s tím, že na prvním místě je výstavba nové knihovny, chci se zeptat, jak hodlá zastupitelstvo toto řešit i s ohledem na další a další plánovanou velkou výstavbu v naší obci? K čemu bude knihovna dětem, které se nebudou mít kde učit číst?:)


KOMENTÁŘ


[ zaslal Lukáš F., 11/20/12 17:22 ]

Co by, pojede se na směny, půlka dětí ráno, půlka odpoledne :)

odpověď


[ zaslal Pepa, 11/20/12 21:52 ]

To je otázka pro pana starostu Žďárského..................kterého jsme si demokraticky zvolili.

odpověď


[ zaslal Bill, 11/21/12 08:32 ]

Ano, strana pana ždárského u nás má tradičně velkou podporu, ale tohle má na starosti jeho kolegyně a sousedka pí Šestáková. Osobně jsem vždy pouze slyšel, jak kbely kvetou před očima, jak jsou nejlepší městskou částí, jak mají krásný park, nové školky, budou mít novou knihovnu, kterou si mohou dovolit apod. Proto se divím, že ecistuje nějaká studie, která snad tvrdí, že to je jinak, že naše skvělé nové školky jsou malé a poté co se otevřou a po roce se předělávájí, opět nestačí kapacita ani pro místní. Že se sice postaví knihovna, ale děti se nevejsou do školy, přičemž o nové se nikdy nemluvilo. Že se sice budou stavět stovky a možná tiséce dalších bytů, ale i bez nich tu je obrovský problém, který určitě nevznikl včera a určitě někdo, kdo toto má leta letoucí na starosti má nějakou koncepci, jak tomu předejít, aby se to vůbec nestalo a aby se to nemuselo řešit za pochodu.

odpověď


[ zaslal Marek Bedřich, 11/21/12 08:50 ]

Nojo laciné strašení jinak tiché a líné politické partaje.
Sami držej klepeta u moci ale bubákujou jako opozice.
Politikaření na poblití.

odpověď


[ zaslal bill, 11/21/12 10:46 ]

Ohrazuji se proti zneuziti nicku Bill prispevatelem v 8 32 protoze takovou slataninu muze nspsat snad jen Honore de

odpověď


[ zaslal Ivana Šestáková, 11/21/12 12:51 ]

Pro všechny s katastrofickými scénáři : Již v loňském roce při jednání s odborem výstavby o možných záměrech výstavby v naší lokalitě vedení radnice iniciovalo zpracování demografické studie. Již v záhlaví výsledné studie se dočtete, že je živým materiálem a situace v MČ se vyvíjí. Například, rozptyl vývoje počtu obyvatel do roku 2026 je v této studii v řádu 4.000 obyvatel, a to už má vliv i na počet žáků v počtu několika set. Tím chci jen potvrdit, že se se studií a dalším předpokládaným vývojem budeme stále pracovat a zpřesňovat ji, a to právě proto, abychom mohli včas a odpovídajícím způsobem reagovat. Stejně tak jsme reagovali v roce 2005, 2006, 2009 a 2011, kdy byly postupně rozšiřovány kapacity mateřských škol a základní školy. Z toho vyplývá, že školství je pro nás prioritou již několik let a zůstává tak i nadále. Proto nepochybujte, že se výsledky demografické studie intenzivně zabýváme a připravujeme již možné varianty řešení.
Ještě chci poznamenat, že Kbely měly i v minulosti přes 7 tisíc obyvatel a detašovanou budovu prvního stupně základní školy, pak ale počet obyvatel prudce klesl na cca 4 tisíce - děti odešly, zůstali rodiče neboť se Kbely dál nerozrůstaly. I tomto smyslu je potřeba s demografickým vývojem pracovat, zda budovat další "plnohodnotnou" základní školu s perspektivou, či zda hledat řešení na období, kdy křivka populace prudce stoupne, ale následně padá dolů.

odpověď


[ zaslal David, 11/21/12 14:12 ]

Děkujeme paní Šestákové za vysvětlení a za vyvrácení informací od koaličního radního (kapacita MŠ stále nebude stačit a několik dalších let budou moci místní školky navštěvovat pouze ¾ malých Kbeláků. Stávající kapacita kbelské ZŠ bude stačit pouze do roku 2013, v roce 2015 již nebude stačit ani teoretická maximální kapacita ZŠ)

odpověď


[ zaslal Jan Hazlbauer, 11/21/12 18:01 ]

Dobrý den, ať čtu jak čtu, nevidím nic, co by paní Šestáková vyvracela. Každopádně nemyslím, že by tu někdo někoho strašil. Zkrátka jsme jen prezentovali, co jsme zjistili. Ale jak jsem psal já a jak píše paní Šestáková, problematikou se zabýváme a intenzivně ji řešíme. Davide, to co píšete, je pravda, na konci by jen asi mělo stát "pokud se s tím nic neudělá". A to se, doufám, nestane. Nic tomu ani nenasvědčuje, že by s tím nikdo nechtěl nic dělat.

odpověď


[ zaslal michal, 11/21/12 18:59 ]

Mohli bychom do volných bytú přestěhovat obyvatele Chánova, odpadl by problém s obsazenou školou a nastalo by tu akčnější prostředí

odpověď


[ zaslal Kamil Strop, 11/21/12 21:28 ]

Pane radní Hazlbauere,
a kdo by s tím tak měl asi něco udělat? No, kdo asi? Asi ta rada, co jí jste členem, asi to zastupitelstvo, co v něm sedíte, ne?
Tak nemudrujte, co by bylo, kdyby bylo a makejte.
Volili jsme vás, protože jste říkali, že máte plán a ne abyste se klepal strachy z toho, co bude. Abyste měl znepokojující výhled do budoucna, když držíte kormidlo v rukách.
Buď jste srábek nebo úmyslně děsíte, aby jste měl laciné politické body. Za mě palec dolu.

odpověď


[ zaslal Ivan, 11/22/12 07:26 ]

Tak bohužel musím souhlasit s "Kamilem". Pan Hazlbaurer je radní, jeho kolega je zastupitel. Pak se tvářit, že jsou nováčcci, že tomu nerozumí, že nic moc neovlivní, je fakt smutné. Např. ve volebním programu tvrdili, že "mají zkušenosti s výběrovými řízeními a umím zajistit, aby všechny veřejné zakázky v naší obci byly vyhodnocovány a vykazovány maximálně transparentně." U první velké akce (úklid) pak to byl pan Hazlbaurer kdo přiznal, že se v tom vůbec nevyzná, že nezná ani zákon, ani neví jak výběr organizovat, že to prostě za ně dělala nějaká firma, která prostě řekla, že musí být losovačka a on po tom dále nepátral. Je pěkné dát na čela akndidátek víceméně známé a populární učitele, do programu si dát líbivá hesla a pak jít do koalice s dosavadní vládnöucí stranou a dokola jen tvrdit, my tomu nerozumíme, nemáme na to čas, děláme to ve volném čase, děláme co můžeme, ale vlastně nci nemůžeme. Pokud nemůže nic radní, co může občan? Takže také palec dolů, až na zem...

.

odpověď


[ zaslal Tomáš Hazlbauer, 11/23/12 03:15 ]

Dobrý den, diskus zde má opravdu velkou úroveň: napadání bez argumentů, překroucení vyřčeného a trapná snaha manipulovat diskusi... Milý Kamile, jsme moc rádi, že čtete naše příspěvky na webu a že se zajímáte o to, co se ve Kbelích děje. Pokud máte čas a chuť, rád se s Vámi někdy sejdu a vysvětlím Vám, co znamená prezentovat výsledky sociodemografické studie (neznamená to strašit ani slibovat - je to jen právě ono vzývané transparentní informování o tom, co se děje... ) Velm rád Vám i vysvětlím, jak je to s tím kormidlem a kdo ve Kbelích rozhoduje (není to příliš složité).... Ivane: pokud nejste Kamil a současně Marek Bedřich, tak i s Vámi se já i kdokoliv jiný z SNKK rádi sejdeme a pokusíme se Vám vyjsvětlit, co nařizuje zákon (losování). I Vám rád zkusím vysvětlit, že jeden radní proti čtyřem zmůže jen málo... Vy, jako občan můžete přijít za svým radním a hovořit s ním - zde to moc smyslu nemá. My pro Kbely makáme, jak umíme, pokud to někdo shazuje nebo neocení, je to samozřejmě jeho výklad... Koho by zajímalo, co doopravdy děláme, je vítán na naších schůzkách a je možno si domluvit i osobní setkání.

odpověď


[ zaslal Ivan, 11/23/12 08:14 ]

Pokud někdo opakovaně a veřejně tvrdí, že losovačky se MUSÍ používat, tak opravdu dle mého musí být zcela nedotčený zákony, kterými se mají radnice řídit, nebo si dělá z lidí legraci, nebo za něj příspěvky píše někdo, kdo mu chce škodit. Losovačky NIKDY nebyly povinné, od dubna tohoto roku jsou dokonce zakázané, před tím existovalo doporučení ministerstva, aby losovačky radnice nepoužívaly. Losovačka i u nás na radnici se dělala na poslední chvíli kdy to ještě nebylo ZAKÁZANÉ, poviné to nebylo nikdy. Navíc losování musí mít smysl, např. mám 100 obsáhlých nabídek a 30 kritérií a nikoho, kdo by tomu rozuměl a uměl to vyhodnotit. Ale losovat když mám cca 15 nabídek a kritérium je jediné a to cena, tak toto vyhodnotit dokáže kdokoliv se základním vzděláním, prostě jen vybrat nejnižší cenu, k tomu nepotřebuji najímat a platit firmu na losování. Takže pokud je to se vším ostatním jako s tímto, tak bůh ochraňuj Kbely...

odpověď


[ zaslal Jan Hazlbauer, 11/23/12 13:15 ]

Pane Ivane,
buď nerozumíte, nebo rozumět nechcete, opakujete stále totéž a stále to jednostranně interpretujete podle svého. Máte k tomu zde prostor, ale na váš dotaz ohledně losovaček jsem vám po pravdě odpověděl. Jak jsem vám řekl, řízení dělala externí firma a bylo to její rozhodnutí, se kterým jsme my už potom nemohli nic dělat. Pro externí firmu jsem tehdy hlasoval i já (stejně jako zbytek rady), protože se to zdálo vzhledem k rozsahu řízení a zatížení odboru logické. Moje prohlášení, že "losovačka musela být" byla jen replikou zhodnocení pana starosty, který si ji také nepřál, ale už s tím zkrátka nešlo nic udělat, protože se tak rozhodla externí firma. Tak jsem alespoň celou záležitost pochopil já, už jsem vám to sdělil a nerozumím tomu, proč v každé diskusi to samé neustále vytahujete, jako byste odpověď nedostal. Stojíte-li o další detaily celého řízení, rád pro vás zjistím vše, co je možné. Pokud nechcete jen škodit a nechcete číst stále dokola tu stejnou odpověď ode mě a zajímá vás konstruktivní diskuse o řešení kapacity škol, můžeme v tom pokračovat. Každopádně v tomto ohledu už dlouhou dobu pouze jen nemudrujeme, ale pracujeme na řešení. Pouze jsme si dovolili o tom mluvit veřejně, co je na tom špatně, nevím. Chcete-li se konstruktivně bavit o plnění našeho programu a o tom, co jako radní můžu a nemůžu, přesuňme diskusi na naše stránky, e-mail nebo osobní kontakt. Jsem vám, stejně jako panu Kamilovi a dalším zájemcům o konstruktivní diskusi, k dispozici. Sem to ale, myslím, nepatří.

odpověď


[ zaslal Ivan, 11/23/12 14:00 ]

Děkuji za vysvětlení a upřesnění, kdo tedy řídí Kbely - externí firmy, které si dělají co chtějí, často proti vůli radních i starosty. Lepší by tedy bylo, pokud by se ve volbách o hlasy voličů ucházeli rovnou tyto firmy, mezičlánek s volenými zastupiteli, kteří jsou přetížení a mohou firmy max. jen vybírat, ale pak už nikoliv ovlivňovat, je celkem neefektivní.

odpověď


[ zaslal Frantisek, 11/23/12 14:16 ]

Ivane, a budes tu teda porad jenom pindat (***nevhodné slovo vymazáno***admin) nebo pro to neco udelas (treba proberes primo se zastupiteli, kdyz k tomu tady i sami vybizi)?

odpověď


[ zaslal deBill, 11/23/12 14:51 ]

A co s ním má jako probírat? Tahle diskuze byla o nějaké zprávě, kteoru někdo vydal a ukázalo se, že trošku přestřelil. Pak se to zvrtlo jinam, ale myslím, že konstruktivně se bavit s volenými zastupiteli o jejich zásluhách je nejlepší formou hlasování. Osobně jsme proto, aby občas pindal a politik dělal, obvykle je to ale přesně naopak...

odpověď


[ zaslal Kamil Strop, 11/23/12 15:51 ]

Já na bráchu, brácha na mě, žejo páni Hazlbaueři?
Promiňte, ale když se prezentuje nějaká studie, tak v celku, případně s připojeným vlastním názorem, který je výrazně oddělen od závěru studie.
Míchat jablka s hruškami je buď neschopnost nebo úmysl manipulovat.
Navíc říkat, že něco chcete změnit při vědomí, že na žádnou změnu nemáte v radě páky (mluvíte o nějakém 4:1) už chápu skoro jako podvod na lidech.
Celá vaše práce se pak ukazuje jako chlubení cizím peřím.
Jinak, já losovačkám nerozumím, znám jen pojem "karlovarská losovačka" a vím, že je podezření, že právě radní měli tehdy slušný zisk z takového "losování“. Potom se samozřejmě hájili, že rozhodovali kolektivně v radě a že žádný z nich za nic nemůže.
Takže rodině zdar.

odpověď


[ zaslal Tomáš Marný, 11/23/12 18:13 ]

A ted si představte,že až ta děcka vyrostou,tak ten samý ,potažmo ještě ještě větší problém nastane u nedostatku hospod!

odpověď


[ zaslal Rastislav Švec, 11/23/12 22:29 ]

Dobrý večer všem diskutujícím,

nemohu nereagovat, a tak přidávám příspěvek také za sebe. Pokud se týče politiky SNKK, vždy jsme vítali zpětnou vazbu a díky tomu jsme ihned po volbách 2010 začali s organizováním setkání pro kbelské občany. To poslední proběhlo před několika dny (info na našem webu). Škoda pro nás i vás, že jsme se tam nepotkali. Budou samozřejmě i další možnosti, a tak i přes váš zamítavý postoj vás ještě jednou zvu k osobnímu setkání s námi.
A ještě ke „strašení“ nedostačující kapacitou škol a nutností existence druhé školy do budoucna (my jsme o tom přesvědčeni). Vlastně máte pravdu, čas ukáže pravdivost našich slov a ve volbách pak můžete vyjádřit svůj názor (pokud se bráníte nabízenému osobnímu kontaktu) na celou věc. Pokud se mýlíme, pak je určitě namístě palec až k zemi a popravdě řečeno v tomto případě si ho dám osobně já sám, tomu můžete věřit.

odpověď


[ zaslal Filip, 11/23/12 22:38 ]

Myslím, že tato diskuze již dávno překročila hranice kodexu diskutéra, protože je velmi potická a ať negativně, či pozitivně propaguje jednu lokální stranu. Prosím o smazání.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/24/12 06:48 ]

Vážený Filipe, nevím, co je na faktu, že se Kbely zaplňují, že se zvyšuje počet mladých rodin politické. Patrně by bylo žádoucí vrazit hlavu do písku a tvářit se, že tento problém nehrozí. Letos se na poslední chvíli podařilo zvýšit kapacitu školky a když se podíváte na stránky školky, zjistíte, že je zde evidováno 21 náhradníků. Děti, které se do školky nedostaly vůbec, zde evidovány nejsou. Je logické, že během několika málo let se tento stav přesune na dítka školou povinná. To se snad proboha týká všech, ať už jsou to děti, rodiče, či prarodiče a s propagací čehokoliv to nemá nic společného. Smazáním této diskuse se problém nevyřeší.

odpověď


[ zaslal Alfonz, 11/24/12 10:11 ]

Paní Zborníková, ano, kapacita školky se navýšila, překopaly se a nalepily prostory, že by to byla nějaká paráda se říct nedá, ale dobře, pár dětí se vešlo, vymýšlel to nějaký talent, příští rok se tam vecpe někam další třída-aby se vlk nažral a koza zůstala celá?? Ale budiž. Spíš se ptám MČ-a to je to, o čem tady již několik dní hovoříme .-)))))) Proč se větší prostory nevybudovaly se stavbou ( myslím tím MŠ), na které se evidentně nešetřilo? Dále by mne zajímalo, zda u projektu byla nějaká osoba-předpokládám, že by to měla být ředitelka, prostě někdo, kdo pracuje s dětmi a ví, co provoz obnáší nebo někdo, kdo v životě dítě neviděl. Například: K čemu 3 vchody, k čemu balkóny na které děti nesmí, k čemu vrátka, která se nesmí otvírat, k čemu výtah, do kterého se nesmí? Asi na stěhování krabice s pastelkama, pak to i pochopím. Dále by mne zajímalo, jak a kdy se navýší kapacita družiny-až "opadne příliv dětí", mohla by tam být časem knihovna? Jak a kdy se navýší ZŠ? Tam se jen sice zvětšila jídelna, ale fronty na jídlo a časové prodlevy zůstaly stejné. Chci tím jen říct, že nesouhlasím se stavbou drahé knihovny, pokud jaksi jinde něco jiného pokulhává. Školství, síť obchodů, dopravní obslužnost. Je to jako když budu chodit žebrat o sociální dávky a pak se pojedu válet na Maledivy.Naprosto chápu, že to na radnici nemají lehké a nedá se zavděčit všem, ale víc bych myslet než politikoval :o)

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/24/12 11:01 ]

Vážený pane Alfonzi, naprosto sdílám Váš názor. Dovolila jsem si zabrousit na stránky Magistrátu hlavního města Prahy. Tam tento problém byl zřejmý již v roce 2008, kdy o této oblasti vznesl interpelaci JUDr. Hulínský. Z odpovědi je patrné, že MHMP o problému ví a bude se týkat zejména okrajových částí Prahy...Nejde tedy o novinku. Je jen rozdíl v informovanosti. Správní obvod Praha 9 má rovněž problém s nárůstem počtu dětí. To jsem rovněž zjistila na stránách a rovněž je veřejně přístupná demografická studie Prahy 9 do roku 2020. Zde jsem se dočetla: "S vyšším počtem obyvatel vzrůstají také nároky na občanskou vybavenost. Městská část musí podle Listiny základních práv a svobod a podle školského zákona zajistit povinnou školní docházku pro děti trvale hlášené ve svém správním obvodu." Není tomu tak, že by kbelské děti navštěvovaly školy v jiných pražských obvodech. Není patrně překvapení, že nové byty si většinou pořizují lidé v produktivním věku a většinou mají i potomky...

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/24/12 13:32 ]

Každopádně lidé se tu zvolili většinově stranu, která chce knihovnu, nikoliv školku či školy, ty jsou v pořádku.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/24/12 14:01 ]

Pavle, to není o politických stranách, ale o správě obecního majetku. Je to o tom, že představitelé obce zajišťují potřeby svých občanů a to bez ohledu koho kdo volil, nebo zda nevolil.

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/24/12 16:20 ]

Politická propagace politických stran, hnutí a sdružení není přípustná. Ani ODS, ani SNKK.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/24/12 16:57 ]

Vážený Pavle, nikdo zde nikoho nejmenoval, pominu-li Vás.

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/24/12 17:19 ]

Pánové Hazlbaurer a Švec zde propagovali své hnutí, což se nesmí.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/24/12 18:03 ]

Pane Pavle, pánové Hazlbauer a Švec jsou zastupitelé, stejně jako paní Šestáková. Jako takoví cítí určitou zodpovědnost a přes stránky této návštěvní knihy je dost složité cokoliv vysvětlovat. No a pokud vím, není zakázáno, aby radná a zastupitelé nesměli reagovat na podněty a dotazy svých voličů i odpůrců. Řekla bych, že je to jejich morální povinnost. No a to za koho byli zvoleni každý ví. Nakonec je to uvedeno i na těchto stránkách. Máte poněkud zkostnatělý názor na svobodu slova...

odpověď


[ zaslal Kbelák, 11/24/12 18:28 ]

P. Zborníková? To je ta paní, co před volbami pro SNKK sbírala po Kbelích u lidí pro ně podpisy, aby se jich mohli zúčastnit?

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/24/12 18:36 ]

Tak platí ten kodex diskutéra, nebo ne? A pro koho?

odpověď


[ zaslal Filip, 11/24/12 18:40 ]

Nikdy jsem si nevšiml, že by radní či zastupitel za top09, ksčm, cššd či ods podobnou propagaci zde dělal.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/24/12 19:29 ]

Pro Kbeláka
Vážený pane, myslím, že by bylo spíše úsměvné, kdybych po lidech ve Kbelích sbírala podpisy. Máte asi smysl pro humor. Patrně černý.
Ty, kteří mě znají osobně, jste určitě pobavil...
Pro Pavla
Je otázkou, co si kdo představuje pod pojmem propagace. Jestli jde o synonymum slova informovanost, pak to tak asi bude, ale to synonymum určitě není.
Pro Filipa
Domnívám se, že tento problém se týká všech a nemusí být zrovna příznivci jakékoliv strany, či sdružení.

Víte pánové jaký je mezi vámi a mnou rozdíl? Nestydím se za své jméno.

odpověď


[ zaslal Marek Bedřich, 11/24/12 22:48 ]

Paní Zborníková,
recept na důstojnost: více číst méně psát.

Určeme si pojmy :-)))

Slovník synonym - http://www.slovnik-synonym.cz
Slovo:
propagovat
Synonyma:
• dělat reklamu
• šířit

Fanatismus je svinstvo. ;-)

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/26/12 19:25 ]

Výstavba v obci je fajn, co je důležitější jestli školka, knihovna nebo srub se určitě shodneme. Jisté asi už máme výstavbu 1000 nových bytů ve Kbelích, co to udělá je jasné. To má na zastupitelstvu v Lidovém domě v prosinci prý vysvětlovat lidem developer.

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/26/12 20:35 ]

Pokud nebude lidový dům zavřený...

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/27/12 10:32 ]

Stalo se s ním snad něco? Nebo s nájemcem?

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/27/12 11:03 ]

Asi jo

http://kbely.imunis.cz/edeska/detail.asp?id=3476

odpověď


Vaše jméno*

e-mail*

komentář*
Můžete použít tyto HTML tagy:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Opište prosím čísla, která vidíte...*
 
.