Zde můžete vkládat své dotazy související s činností Městské části Praha 19 a Úřadu Městské části Praha 19.

Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 19 nebo voleným zástupcem samosprávy.
Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům - toto není diskusní server.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

Abychom mohli řádně vyřídit Váš podnět, zanechávejte na sebe prosím zpětnou vazbu.


                               

 Čas a datum :        26. listopad - 2012- 14:08
 Jméno :               Miloš Tůma
Prosím o vysvětlení, proč náš Úřad tolik zaostává v otevřenosti proti úřadům v okolí (Satalice, Vinoř atd.) Proč je problém mít zřetelně a jednoduše dostupný platný rozpočet na tento a minulé roky? Proč nelze mít k dispozici opravdu vypovídající a podrobné zápisy ze zasedání zastupitelstva? Proč nelze zveřejňovat zápisy z Rady v kompletním znění, nikoliv jen to co někdo uzná za vhodné? A proč se nezveřejňují zápisy komisí? Když to mohou dělat i mnohem menší Satalice a Vinoř, proč Kbely musí něco tajit?


KOMENTÁŘ


[ zaslal Kbelak, 11/26/12 15:02 ]

Jít na zasedání zastupitelstva, sednout si mezi lidi - a podrobně si vše zapsat. Můžete i diskutovat. Můžete se i zeptat,na cokoli, třeba na toto.

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/26/12 15:13 ]

Tak nevím, na zasedání rady ani komise jít nelze a proto jinde prostě ty zápisy zveřejňují. Ale samozřejmě, lze na přesně formulovaný dotaz odpúověď něco jiného a říci, že to je vyřešené. Já jsem také pro, aby se zveřejňovalo vše. Zápisy ve Vinoři i Satalicích mají úplně jinou úroveň, včetně toho, kdo jak hlasoval. Nevím, proč by každý jednotlivý občan Kbel měl suplovat u nás to, co jinde dělá obec, ale každopádně jsou věci, které občas dělat nemůže - např. zveřejňovat zápisy z rady a z komisí. Jinde to dělají, u nás se tají téměř všechno. Snadno se občas bez informací ptá zastupitelů, kteří vědí vše, opravdu snadno.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/26/12 19:05 ]

Je zcela běžné, že se dokumenty zveřejňují na obecních stránkách. Dle zákona o obcích je povinností mít zveřejněný rozpočet alespoň současný a minulý. Na těchto stránkách je "aktuální"rozpočet 2009 a 2010. A hned jsme o něco mladší...

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/26/12 19:18 ]

Tak paní nám to nezávisle vysvětlila a hrr do praxe. Pokud má a nebo až bude mít k dispozici „nesestříhaný“ zápis z Rady, tak, že prosíme. Vlastně ale pokud ona by zcela nezávisle byla u zdroje, tak...???

odpověď


[ zaslal Pepa, 11/26/12 20:55 ]

Nevím jestli jste si toho všímáte, ale ještě jsem nezaregistroval, že by se někdy k něčemu zde vyjádřil pan Starosta......................

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/26/12 20:57 ]

A proč by se měl vyjadřovat?

odpověď


[ zaslal Idealista, 11/27/12 07:50 ]

4 zastupitelé z 15ti někdy něco odpověděli, ostatní bych si tipl, že ani nečtou, proč také.

odpověď


[ zaslal Dana, 11/27/12 09:18 ]

protože dotazy nejsou cílené na odpovědného referenta, nebo vedoucího odboru, který má danou problematiku v náplni práce. Na jiných úřadech mají třeba tiskového mluvčího, který odpovídá v rámci možností na všechny dotazy, týkající se obce. Možná by to stálo za inspiraci.

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/27/12 09:34 ]

Dotazy jsou často velmi cílené. A úředníci a referenci odpovídají velmi dobře. Ale radní a zastupitelé ne, proč také? Máme zda vítěznou stranu s nadpolovičním mandátem, kde bych si tipl, že kromě starosty a možná místostarostky ostatní zastupitele drtivá většina občanů nikdy neviděla a oni také nemají ptořebu vidět co se zde píše.

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/27/12 10:30 ]

Drtivá většina občanů se o dění v obci zajímá jen s doslechu. Pak se oddává domněnkám o čemkoli. Zasedání zastupitelstva, která jsou veřejná, v sále Lidového domu je navštěvuje jen hrstka. Jděte tam, sedněte si dozadu a můžete se anonymně zúčastnit, chcete-li i aktivně. Pak tu lze psát své názory podložené vlastní zkušeností.

odpověď


[ zaslal Tonášek Jan, 11/27/12 10:37 ]

To už budou zase nějaké volby, že političtí aktivisté vylézají z děr?
To zase bude nezávislých návrhů.
Škoda, že jim entuziasmus nevydrží déle než se dozvědí počet získaných mandátů.
A po volbách bude s realizací zase mrtvo.

odpověď


[ zaslal Milos Tuma, 11/27/12 10:57 ]

Jelikož v diskuzi trošku zaniká původní dotaz, ptám se znovu - proč s eu nás nezveřejňují kompletní zápisy z Rady a když už se zveřejňují jen někteé rbody, proč se nezveřejňují logicky třeba týden před zastupitelstvem a ne jako nyní třeba měsíc po zastupitelstvu? A proč se nezveřejňuje rozpočet, aby šel snadno najít a také zápisy z komisí, když jinde to jde?

odpověď


[ zaslal Dana, 11/27/12 11:21 ]

taky nevím, když podle podle pana Pavla úředníci a referenti odpovídají velmi dobře.....

odpověď


[ zaslal Dana, 11/27/12 11:22 ]

taky nevím, když podle podle pana Pavla úředníci a referenti odpovídají velmi dobře.....

odpověď


[ zaslal Ivan IV, 11/27/12 11:23 ]

Take si myslim, ze urednici odpovidaji velmi dobre, staci si projit diskuze zpet, kdyz se neco tyka odborne veci, vzdy nejaky urednik odpovi.
To se ale nijak netyka zapisu z rady, ve sedi polici, ne urednici a vicemene nikdo krome nich nevi co si tam odhlasuji.

odpověď


[ zaslal Ivana Šestáková, 11/28/12 15:37 ]

Vážení, přijďte na zasedání Zastupitelstva MČ Praha 19 - každý občan Kbel má právo zde vystoupit k projednávanému bodu a má k dispozici stejné podklady a materiály jako zastupitelé včetně usnesení z jednání Rady formou Zpráv z Rady. Příští zasedání se uskuteční 19. 12. od 17 hodin v sále Lidového domu.
Jednání volených zástupců Satalic a Vinoře se od nás liší v tom smyslu, že nemají orgán Rady, ale pouze Zastupitelstvo a proto uvádějí veškerá usnesení ze Zastupitelstva i taková, jako pronajmutí parkovacího místa či zahrádky.
Vážený pane Tůmo, zvu Vás nejen na zasedání Zastupitelstva, ale přijďte do sekretariátu starosty, kde se domluvíme na období, které Vás zajímá a po provedení anonymizace dle zákona o ochraně osobních údajů, Vám budou zápisy k nahlédnutí.
Komise jsou poradními orgány Rady, Radě jsou jejich zápisy určeny a Radě se také ze své činnosti zodpovídají. Je však také praxí, že ke své činnosti či vysvětlení si někdy zvou na svá jednání Kbeláky či odborníky.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/28/12 19:23 ]

Vážená paní Šestáková,
pokud se dívám na okolní městské části, tak V Š I C H N I zápisy ze zastupitelstva zveřejňují. Lidé, kteří v zastupitelstvu zasedají, se stali svým zvolením veřejnou osobou a nikoliv někým anonymním. Ty lze uvádět celým jménem. Pokud vystupují hosté, případně přizvaní odborníci, uvedou se pouze iniciály, pokud tento netrvá na zveřejnění celého jména. Uvádí se rovněž jak kdo hlasoval. Jinde to prostě je možné, tedy všude je to možné. Kbely jsou vyjímkou.
Nevím, v čí kompetenci je zveřejňování rozpočtu obce, ale vím, že podle zákona 442/2006 Sb.,přílohy 1, bod 8. 7., je obec povinna zveřejňit současný a minulý rozpočet obce. Na těchto stránkách je zveřejněn rozpočet 2009 a 2010.
No a co se týče "Zápisů z rady", všude se postupuje logicky, tedy jedno jednání zastupitlstva, samostatný zápis. Jedině ve Kbelích je tomu poněkud jinak a je to naprosto nepřehledná skrumáž.

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/28/12 20:15 ]

Paní snad četla: 19.12.2012 od 17.00 hod. v sále LD. Snad pokud se nestydí za své jméno, jak uvedla, ukáže dost kuráže a půjde své požadavky sdělit osobně tam.

odpověď


[ zaslal Ivan IV, 11/29/12 08:29 ]

Chápu o co jde paní Zborníkové a také je mi jasné, že ničeho nedosáhne a že je jedno, zda půjde na jednání zastupitelstva, či ne. Jednání v Satalicicíh i Vinoři se liší nejen tím, že zveřejňují to co u nás Rada tají, ale že se nestydí dát do zápisu i jak kdo hlasoval a netvrdí absurdně, že to tam dát nemohou, protože jméno starosty apod. podléhá anonymizaci dle zákona o ochraně osobních údajů. Tj. je jedno jak se to má dělat správně, či jak to dělají všude jinde, důležité je, jak se to dělá tradičně u nás, tj. jak to nejvíce vyhovuje místním zastupitelům a radním a tak se to prostě dělat bude i nadále i kdyby čert na koze jezdil.

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/29/12 08:57 ]

Nechápate. Pouhé spekulace. Jak vy víte, komu ze zastupitelů a radních co vyhovuje, když nemáte ponětí, kdo, co dělá a o co usiluje. Každý z nich usiluje o to, dosáhnout splnění jejich politického programu. Toho, co slíbili před volbami, že budou dělat a lidé je na základě toho, co budou dělat volili. Máte to v rozdávaných brožurách 2010. Před následujícími volbami, pak můžou lidé zhodnotit, zda to plnili a rozhodnout se. Dosáhnout čehokoli po napsání pár řádek sem, by bylo parádní, ale tak jednoduše to prostě nefunguje. Pokud se paní nevypraví se podívat na jednání zastupitelstva zde, na magistrátu a do sněmovny (i když z ní to vidí v TV) pak jde pouze o nepodložené závěry. Jestli jí stačí na tohle pročíst si lehce pár právních předpisů a hodnotit, jak to dělají kde (buď tam byla, nebo z doslechu) a z toho si vyvodí, jak je to ve Kbelích, pak nemá význam s ní vést rozhovor. Navíc, paní zdá se už teď začíná pracovat na agitaci.

odpověď


[ zaslal Ivan IV, 11/29/12 09:52 ]

Lepší zdánlivá agitace pan Anny, než zjevná demagogie řady zdejších příspěvků.

odpověď


[ zaslal Pavel, 11/29/12 10:05 ]

Pokud zde kdokoliv dává za příklad magistrát, tak přestože o něm nemám iluze, snadno zjistím, jak kdo hlasoval o čemkoliv bez toho, že bych tam pokaždé musel nutně být a vše si zapisoval, viz http://www.praha.eu/jnp/cz/home/volene_organy/zastupitelstvo_hmp/hlasovani/index.html?periodId=18281&s=1&start=&resolutionNumber=&meeting=&printNumber=&votingId=&size=&memberId=4121

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/29/12 11:10 ]

Děkuji některým rozumným lidem za podporu. Nemám žádné ambice a fakt, že zde vystupuji pod mým jménem mi může dost uškodit.
Jde mi jen o to, aby občan byl o dění v obci kdykoliv informován a věděl, že pokud někomu dal svůj hlas, že jej náležitě zastupuje.

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/29/12 11:14 ]

Přesně tak. Pokud chcete něco změnit ve Kbelích, je potřeba osobně na zasedání zastupitelstva nebo adresovat písemně. Ledaže by jste zde jen zaháněli nudu.

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/29/12 11:18 ]

Uškodit v čem? Nepřehánějte. Takové hrdinství, že píšete pod svým jménem do diskuse moc cenné není. Činy, vážená paní. Pokud vám o něco jde.

odpověď


[ zaslal Daniel, 11/29/12 11:19 ]

Můj názor:
1. obec řídí po celý rok a v drtivé většině věcí rozhoduje Rada, nikoliv Zastupitelstvo, to že budu chodit pravidelně na zastupitelstvo a vyslechnu si 5 bodů o zřízení věcného břemene za úplatu asi nebude to o čem se tu bavíte
2. občanem s právem na informace je i ten, kdo ze zdravotních či časových důvodů nemůže a nebo prostě nechce na jednání zastupitelů chodit
3. otázka zápisů a anonymizace je již cca 10 let přehledně vyřešena a není třeba objevovat ameriku
4. magistrát má dostupné na webu vše, menší Satalice také, pokud jsou Kbely velké, tak se asi mohou srovnávat např. s Prahou 4, která také na webu má dostupná všechna usnesení Rady apod.
A jinak předem děkuji všem za pozvání na Zastupitelstvo, kde se vše jak kouzelným proutkem vyřeší.

odpověď


[ zaslal Leona, 11/29/12 12:10 ]

Staci se podivat na web Letnan,ktere uricte nejsou mensi nez Kbely a zese nejsou o tolik vetsi. Maji tam zapisy komisi, rady i zastupitelstva krasne prehledne a vsechny. Proste jak uz zde bylo nekolikrat receno - staci prijit 19.12. do LD a toto se vyresi:)

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/29/12 17:19 ]

Ano, k k zápisu z rady, který se celý prochází se vede diskuse zastupitelů vč. přítomných občanů, vede se i diskuse k čemukoli. Podívete do programu.

6.500 voličů v tento den nebude mít zdravotní problémy, sám asi vidíte, kolik lidí přijde.

To co je přehledně řešeno, funguje ve Kbelích tak, jak to funguje, protože dosud lidi víc nechtěli a nepodnikali účinější kroky, než psát do diskuse na int.

Dojděte na zastupitelstvo a pokuste se řešit, nepotřebujete kouzelný proutek, stačí trochu energie, času a motivace. Všechno nejde hned.

odpověď


[ zaslal Leona, 11/29/12 17:28 ]

Kbelák je pašák, všechno ví, s každým zamete, volební právo udělí i kojencům. Čest jeho práci.

odpověď


[ zaslal Kbelak, 11/29/12 17:53 ]

Číslo je nepřesné. Ano. (Čest" ne fuj.

odpověď


[ zaslal Anna Zborníková, 11/29/12 20:12 ]

Spíše mám pocit, že Kbelák je takový "vyháněč" občanů, kteří nesdílejí jeho názor. Má asi značnou sklerozu. Minulé volební období se zápisy zveřejňovaly. Nebyla to žádná veledíla, ale alespoň něco... Nezveřejňování zápisů osobně chápu jako pohrdání občany.
Winston Churchill řekl: " s Vašimi názory nesouhlasím, ale udělám vše proto, abyste je mohl svobodně hlásat..." To je demokracie....

odpověď


[ zaslal Libuše Kupková, 12/11/12 08:37 ]

Vážená paní Zborníková,
souhlasím s Vámi úplně ve všem a děkuji, že jste našla odvahu na těchto stránkách porovnat činnost našich zastupitelů se zastupiteli jiných obcí. Na jednání zastupitelstva jsem již jednou byla, nevím, jestli budu mít chuť tam jít ještě někdy. Řešili si tam problémy pan starosta s jedním zastupitelem. Velmi dlouho, takže před diskuzí většina občanů odešla a konce se nedočkala. Nedokážu si představit, co by tam dělala ta spousta občanů, kdyby přišli všichni zvaní. Sledovala představení a občas by někteří mohli i tleskat. K mluvení by se asi nedostali, v zastupitelstvu máme téměř nezarazitelného řečníka. Dalo by se říci, představení jednoho až dvou herců. Pravé jméno zveřejňovat opravdu není nejlepší, pokud nepíšete pozitivně. Zápisy zveřejňovány byly, už nejsou. I když - datum zápisu chybělo, není uvedeno, kdo zapsal, atd. Už před dvěma lety jsem porovnávala zápisy této obce s jinými. Zde naprosto anonymní, jinde adresné a srozumitelné. Asi jsme jediná obec, kde se dodržují zákony o utajování. Pro koho je to výhodné? Na závěr - obec pro nás může hodně udělat, někdy i dělá, ale vždy v souladu se svými zájmy jak veřejnými, tak neveřejnými. Zájem občanů, i pokud jsou v právu, není prioritní!
Libuše Kupková

odpověď


Vaše jméno*

e-mail*

komentář*
Můžete použít tyto HTML tagy:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Opište prosím čísla, která vidíte...*
 
.