Zde můžete vkládat své dotazy související s činností Městské části Praha 19 a Úřadu Městské části Praha 19.

Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 19 nebo voleným zástupcem samosprávy.
Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům - toto není diskusní server.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

Abychom mohli řádně vyřídit Váš podnět, zanechávejte na sebe prosím zpětnou vazbu.


                               

 Čas a datum :        12. duben - 2013- 18:20
 Jméno :               Lukáš F.

Tohle prý Kbely podporují...? Doufám, že se žádné nové zastávky stavět nebudou. Vždyť Čakovice-Jih je úplně uprostřed divočiny!


http://mojecakovice.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=196:metropolitni-zeleznicni-linka&catid=45:nase-clanky-v-casopisu-u-nas-v-cakovicich&Itemid=105



KOMENTÁŘ


[ zaslal Vladimír Bílek, ved.odd.dopravy OŽPD ÚMČ Praha 19, 04/15/13 08:13 ]

Vážený pane Lukáši,
Ing. Vintiška vycházel z možností, které dává dosavadní projednávání územního plánu. Některé zastávky jsou územní rezerva do budoucna v návaznosti na vlakotramvaj do Brandýsa (Např. Kbely-Nouzov). Co se týče zastávky Čakovice-jih, ta je záležitostí Čakovic a je v docházkové vzdálenosti pro tisíce lidí z plánované zástavby v Čakovicích a Letňanech. V územním plánu jsou i zastávky Rajská Zahrada a Černý Most.
Kdyby se měly stavět nové zastávky, je třeba zvážit dopad na místní obyvatele a ekonomiku provozu (nutné investice, zdržení na cestě).

odpověď


[ zaslal Lukáš F., 04/15/13 11:31 ]

No právě. A ty vlaky tady jezdí hlavně pro lidi z Neratovic atd., kteří nejsou zvědaví na to, aby vlak zastavoval na každém rohu v Čakovicích a Kbelích a ještě na RZ, kde se bude do metra lézt přes nějaký pětimetrový nadchod a pak asi kolem stanice, protože nástupiště jsou z druhé strany, a na autobus jižním směrem bude člověk cupitat 300 m nepočítaje převýšení. A Černý most má být proboha kde? Vždyť tam už široko daleko není vážně vůbec nic. Momentálně je ze Kbel vlak do centra rychlejší o 10 minut oproti autobusu a metru. Když tam nacpete další zastávky, tak tím z vlaku vyženete ty lidi dál po trase, ale i ty ze Kbel. Proč bysme pak chodili na vlak, když autobus jezdí ve špičce co sedm minut. Vlak není tramvaj a čím víc do toho budou různí hlavouni šťourat, tím víc na pytel to bude.

A zastávka Kbely-Nouzov, která by se dala využít pro přestup na vlak od Přezletic a Vinoře (185/302) a z toho plánovaného midibusu z Miškovic, je jako na potvoru územní rezerva!!

A pak je tam ještě ta elektrifikace. Tzn. vyhozené stovky milionů Kč, které by se daly lépe použít např. na částečné zdvoukolejnění trati. Nebo na nákup moderních dieselových jednotek (jo, vím, že je to z jiné kapsy).

odpověď


[ zaslal Matěj, 04/15/13 20:34 ]

To srovnávání rychlosti jízdy ze Kbel do centra vlak x bus metro je dost relativní. Autobusové zastávky ve Kbelích a stanice metra v centru jsou na každém rohu, kdežto vlak zastavuje ve KBelích jen jednou a stejně tak v centru. Jen část lidí ve Kbelích má v docházkové vzdálenosti železniční zastávku takovou, aby jim to vycházelo rychleji než autobusem a metrem. Naopak zřízení více zastávek na trati by nalákalo do vlaku více lidí. Z Neratovic do Prahy je to stejně tak jako tak rychlejší autobusem nepočítaje rychlíky, a kdo by tam taky čkal hodinnu na vlak, když tam jezdí autobus co 10 minut. Právě třeba zřízení železniční zastávky Kbely-Nouzov u nové bytové zástavby by cestu do centra z této oblasti urychlilo. Chodit pěšky čtvrt hodiny na vlak co jezdí jednou za hodinu... na to neni nikdo moc zvědavej.
Ale to je všechno stejně hudba budoucnosti... :)

odpověď


[ zaslal Lukáš F., 04/16/13 16:46 ]

Ten rozdíl 10 minut platí v případě, že to máte na zastávku vlaku i autobusu přibližně stejně daleko. Ale výsledky se mohou lišit samozřejmě i podle toho, kam zrovna jedete (např. do Vršovic asi rychlejší spojení než ten vlak není). Jak jsem psal, zastávka u Nouzova asi jako jediná dává smysl (podle toho, jak vytížené jsou nyní 302 a 185 od Vinoře). Ale celkově je ve vlaku tak 80 % lidí když ne z Neratovic, tak z vesnic okolo, kam autobus po 10 minutách nejezdí. Když otrávíte tyhle lidi, můžete vlak rovnou zrušit. Ani moderní dieselové jednotky nemají zas tak hvězdnou akceleraci, aby zvládaly zastavovat co každých 800 m. Natožpak ty motoráky, co tu jezdí teď :)
Hlavně je škoda, že se o zvelebování naší příměstské trati přemýšlí až teď a ne před stavbou metra do Letňan. Dovedete si představit, jak by se trať dala vyšperkovat za ty miliardy, co padly na metro doprostřed pole?

odpověď


Vaše jméno*

e-mail*

komentář*
Můžete použít tyto HTML tagy:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Opište prosím čísla, která vidíte...*
 
.