Zde můžete vkládat své dotazy související s činností Městské části Praha 19 a Úřadu Městské části Praha 19.

Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zaměstnancem Úřadu MČ Praha 19 nebo voleným zástupcem samosprávy.
Upozorňujeme, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované a konkrétní dotazy vztahující se k jednotlivým tématům - toto není diskusní server.

Pokud je Váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější nebo zahrnuje širší problematiku, doporučujeme Vám obrátit se na konkrétní zaměstnance úřadu.

Abychom mohli řádně vyřídit Váš podnět, zanechávejte na sebe prosím zpětnou vazbu.


                               

 Čas a datum :        10. duben - 2014- 10:03
 Jméno :               Iveta Peláková
Dobry den,
dovolte mi reagovat na diskusi ze 13.ledna ohledne vyuky jazyku na nasi Zakladni skole a nabizenych krouzku.

Take me velmi trapi dosud nedoresena vyuka jazyku na nasi skole. Pisete zde, pane rediteli, ze je sporne, zda by se vsechny deti mely ucit anglicky od prvni tridy nebo jak vyresit deleni trid na "jazykove"a "nejazykove". Dovedla bych si vsak predstavit model, kdy anglictinu budou mit napriklad 2 tridy daneho rocniku ve stejnou hodinu a prave jen na tuto hodinu se zaci prerozdeli podle svych jazykovych znalosti. Od treti tridy by tedy mohli navstevovat hodiny anglictiny bud ve skupine uplnych zacatecniku anebo ve skupine mirne pokrocilych, kteri se jiz v prvnim a druhem rocniku anglictine venovali napr. v ramci krouzku.

Souhlasim, ze pro rozvoj jazykovych znalosti je velmi dulezita moznost slyset a mluvit s rodilym mluvcim.
Z jinych skol vim o modelu, kdy je na skole vice rodilych mluvcich (at jiz jako ucitelu ci vychovatelu, kteri jsou pritomni v druzine na par hodin tydne). Jsou placeni obcanskym sdruzenim zalozenym a financovanym rodici samotnych zaku.

Co se tyce matematicko-fyzikalne-logickych krouzku, napada me moznost spolupracovat s externisty. Velmi pekny priklad je projekt Vedanasbavi.cz. Spolupracuji jiz s radou skol- musi se prihlasit dostatecny pocet zajemcu, jinak se kurz pro dany rok neotevre. A protoze krouzek je napriklad pro zaky 2.-5. trid, pevne verim, ze potrebny pocet zajemcu by se nasel.

Dekuji predem za Vasi reakci na me podnety.


KOMENTÁŘ


[ zaslal admin, 04/10/14 10:04 ]

Dobrý den,
pokud jde o koncepci anglického jazyka, věřte, že tuto oblast považujeme za jednu z priorit školy, a proto jí věnujeme značné úsilí. Přímo zaangažována je také paní zástupkyně, která má aprobaci anglický jazyk, takže je osobou opravdu kompetentní. Není to tedy o „nástřelech“ možných řešení. Pracujeme na řešeních, která jsou systémová a koncepční. Možnosti, o kterých píšete, jsou již delší dobu diskutovány (např. spojování tříd na hodiny jazyka a vytváření úrovnostních skupin). I to má svá pro a proti, a proto musí být řešeno koncepčně.
O pilotáži výuky s rodilým mluvčím jsem Vás informoval již minule. Pokud se tento model osvědčí a podaří se nám ho personálně a finančně zajistit, pak ho samozřejmě budeme rozšiřovat. Sehnat kvalitního rodilého mluvčího je velmi problematické, není to jen o financích, ale také o pedagogických schopnostech, dovednostech, přirozené autoritě apod., což zdaleka ne každý, kdo ovládá cizí jazyk, splňuje. Co se týká financí, rodilý mluvčí je nadstandard, a jak píšete, na mnoha školách je řešen platbou rodičů. Jen pro zajímavost, nabídli jsme na druhém stupni konverzaci s rodilým mluvčím jako placenou zájmovou činnost a ohlas je v řádu jednotlivců a na hraně udržitelnosti. Zavedení rodilého mluvčího do výuky, s jeho hrazením prostřednictvím občanského sdružení vytvořeného rodiči, je dobrou variantou, která nám je známa, ale toto sdružení si rodiče na naší škole teprve vytvářejí a bude v jeho kompetenci, na co a v jakém rozsahu budou svoje prostředky vynakládat. Budeme rádi, pokud to bude také na zkvalitňování výuky cizích jazyků.
Děkuji za inspiraci na organizaci pořádající kroužky týkající se vědy. Zjistil jsem si podrobnosti a vidím v tom, přes nepochybný přínos, stejná úskalí, jako u mnoha jiných takových aktivit. Především cenu, která je přes 1485,- Kč na žáka za pololetí. Díky zřizovateli, který nám značnou část kroužků dotuje, vychází cena kroužku dle druhu na cca 400,- Kč na pololetí. Díky této velmi příznivé ceně se nám kroužky daří naplňovat a poskytovat plnohodnotné volnočasové aktivity všem dětem, které mají zájem. U kroužků třetích osob (které realizují kroužky formou pronájmů), kde se ceny pohybují od 800,- Kč výše, je naplnění poměrně složité. Taková je současná realita. Není to tedy o nečinnosti školy, ale o reflexi zájmu, ochotě a možnostech rodičů. Nechci předjímat, třeba je právě toto oblast, která rodiče osloví. Proto jsem kontaktoval organizátora a po dohodě s ním zkusíme kroužek nabídnout žákům pro příští rok. Pokud nebude zájem takový, abychom mohli otevřít kroužek u nás ve škole, budou mít zájemci možnost navštěvovat daný kroužek na některém z míst, kde je již realizován. Těchto míst je jenom v Praze 9 sedmnáct.
Na závěr bych Vám chtěl sdělit, že mnohé, na co se tážete, navrhujete, je možné řešit určitě konstruktivněji, efektivněji a rychleji v přímé komunikaci. Způsob komunikace přes návštěvní knihu MČ nepovažuji pro tento druh dotazů, které se týkají bezprostředně školy, za nejšťastnější. V odpovědi na Váš minulý dotaz jsem Vás zval do školy na den otevřených dveří. Pokud jste se účastnila, škoda, že jste nás přímo neoslovila, mohli jsme mnohé zodpovědět nebo domluvit termín osobní schůzky. Z Vašeho zájmu o školu bych předpokládal, že jste rodičem některého z našich žáků, možná některého z budoucích prvňáčků. Pak bych doporučil spojit se se sdružením rodičů na naší škole a pomoci jim svou angažovaností v jejich nelehké práci. Není to jen o nápadech, kterých máme, vlastních i z okolí, více než dost. Je to hlavně o otevřených lidech, kteří jsou schopni vidět věci v širším kontextu, nejen ze svého úhlu pohledu, a hlavně pak o jejich zájmu a ochotě dané nápady realizovat. Pokud jste takovým člověkem, určitě Vás rádi osobně poznáme a spolupráci uvítáme.

S pozdravem,

Tomáš Hušek

odpověď


Vaše jméno*

e-mail*

komentář*
Můžete použít tyto HTML tagy:<p> <u> <i> <b> <strong> <del> <code> <hr> <em> <ul> <li> <ol> <span> <div>

Opište prosím čísla, která vidíte...*
 
.